Midsommar

Det vart midsommar även iår...
Och tydligen så är det så att han där uppe har något emot denna högtid.. Man kan ju fundera varför han inte kan hålla tätt just denna helg , vad jag kommer ihåg så är det väldigt länge sedan det fick vara helt uppehåll..

Ja för min del vart det på Midsommar afton att Carina kom över och åt middag md mig och pojkarna ( Martin & Linus) sedan fter att vi ätit ungsbakad lax med potatis , ja skall inte glömma sillen .. Det vart ingen nubbe detta år..

Sedan åkte vi upp till Torsång och skulle fira midsommar ..
Något vi brukar åka på med pappa , men detta år var min bror från Göteborg uppe så han skulle fira med pappa ..
De år som vi vart ned med han till Torsång så har inte vi sett någon majstångsresning , det har bara vart ner och sedan köpt lite lotter sedan hem ...
Men i år har vi sett det hela , ja vi missade när de kom med rumpan som de skulle klä stången med..

Vart lite fika först , hm alltid gott med fika  ; )

   

Ja sedan var det dags då spika på gräset och blomorna, ja eller rumpan som de kallar den  ...



Ja dessa gubbar var ju inte nybörjare så det vart både snyggt och bra....
Sedan var det då dags att börja putta upp stången då..

    

Ja de kämpade ju på hela tiden , och det gick bra även iår.. stågen kom upp utan att gå av eller falla i sid ledd..

 som sagt vi klarade oss från allt regn iallfall ..
Tänkte bjuda på lite fler bilder....

    

Ja det var midsommar afton i korthet med lite bilder ....
Sedan vart det midsommardagen ...... Gustav hade ju bjudit ut oss till Dala Husby ..
Så det vart en tur dit ut då.. Där vart det vetrantraktor färd ner till skinnarbacken ..

     

 

Som ni ser på ett av kortena så hade vi en speleman, tack Ingemar att du spelare så mysigt för oss...

Ja sedan var det vanlig upp lyftning av denna fina midsomarstång där med...

 

Ja de lyckades även där att få upp den utan några problem....

Vädret var då med oss denna eftermiddag , kom några fula moln , mn de drog iväg så det vart en underbar dag ...
Så jag skulle vilja tacka Gustav med familj som bjöd ut oss till denna tevliga dag...

Bjuder på en liten bild kavalkad..

     

     


Ja det lite bilder från midsommar i Torsång samt Dala Husby .. och inge regn när stången skulle resas ..

Så nu blir det till att njuta av söndagen och ta hand om Martin  och kanske hitta på något med han ...

Nu får jag väll säga som så.. hoppas ni haft en lika underbar midsommar som jag .. lev och njut...

// Fredrik

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0