Torsdag den 30/7

hejsan alla där ute ...

Det har hänt ganska mycket under en kort tid i mitt liv....
Tänkte nämna det lite kosrt idag bara..
Helgen so var så var det hela Mora surrar och vi var ner till tingsnäs och tittade på racer båtar , så häftigt att se dessa fara fram på vattenet som skålade råttor. 
På lördagen så var det att packa och plocka ihop för söndagen så skulle vi åka till åland med cinderella, så det var lite lämningar av barn så vi kunde komma iväg .. men det var en skön tripp , ja förutom några saker.. först så fick man ju se den där "färjan håkan" vilket stolp skott han verkar vara , snacka om det stiga han över huvudet.. det stod att det skulle vara inspelningar under resan men vi såg då inget film team, skönt för man var inte så sugen att vara med i den serien..

Vi passade på att säga grattis till martin inna vi åkte eftersom han vart tonåring just i söndags. men skall tilllägga en sak.. vart ortoligt besviken på maten, eftersom jag är laktos intolerant  och vad jag kommer ihåg sedan jag åkte sist så var det mycket att välja på men ack vad jag bedrog mig .. så den var en stor besvikelse.. kanske man skulle skriva ett surt brev och fråga hur det skall vara *??

Ja sedan väll hemma igen så var det upp resa till Mora igen.. ;) 
Och i går onsdag var det sista Orsa yran ... och vilket värder han där uppe bjöd på så det var en skön kväll i orsa med ungarna .. och fick lyssna på lite musik.

Så idag torsdag så har vi tagit det lite lungt ...  Så efter en vanlig dag så frågar Anelica om hon skall vara barn vakt till alla ungar så tyckte hon att vi skule få åka och bowla i orsa.. ja sagt och gjort ungarna jublade ju för det dukades fram chips och lite godis och en film.. så vi drog väll upp till orsa då.. på vägen upp så tänkte jag lite som så.. ja ja jag har ju bowlat men det var var ju väldigt länge sedan men har ju gjortdet även sedan .. så hornen kom krypande fram i pannan på mig.. men eftersom det står några pokaler hemma i hyllan så tyckte jag att nja så bra kan hon väll inte vara.. Kaxig som man är då så slår man ju vad då... Och jag lät hon välja först.. och eftersom hon vet min panik att åka virvelvinden så passade hon ju på då det är Morafestivalern nu till helgen och ja ok tänkte jag när hon slog vad om att jag skulle åka med henna om jag förlorade , men jag tänkte det kommer nog att bli jämt.. så jag kontrade med att förlorar hon så skulle vi race i gocart..
sagt och gjort .. Men problemet var att det var något fel på banan som vi spelade på samt att det var fel på klotet det var inte runt utan mer ovalt.. dålig kvalitet på en sådan fin anläggning *asg*    .. Nja så vbar det kankse inte nu då... utan jag får sträcka fram handen och säga GRATTIS monica till segern.. Men som du nu vet så är det inte mitt fel om jag spyr på mora festivalen...
Så hemresan ner från orsa till mora var lite jobbig när hon vill förklara för mig att jag inte vann....
För er som vill veta faktum så vart siffrorna 518 till monica och 429 (datorn måste missat en massa poäng)

Ja så man skall inte vara så kaxig men vad skall man göra då tävlings jävulen inbyggd i kroppen....

Så är det , men som sagt ..
Nu är det bara att skita i att äta något tills man åkt den där virvelvinden , så man inte spyr....
så I morgon är det kalas , dels så skall man ju själv bli 39 och sedan kommer martin upp så vi skall kalasa ihop här lite och sedan på lördag skal vi gå ner och ta min förlust , så vida min inte kan köpa sig fri , skall fundera lite på det för jag vill inte åka....  : \

Sedan på söndag bär det av ner mot hedemora igen... del skall Linus hem till sin mamma och vi skall passa på och göra litre praktiska saker medanans vi är nere...

Nej lovar att komma med lite bilder i morgon samt säkert med bilder på om jag inte lyckas prata mig ur min förlust..

Hade bäst ...

// Fredrik


Kommentarer
Postat av: anonym

ja du



du säger att du e bäst på allt så men nu fick du stryck



vi ses snart

2009-07-30 @ 22:43:21
Postat av: Neliica

Det var så lite, ni behövde verkligen den där stunden för er själva! :)Synd du förlorade bara, hihi!



Grattis föresten, bara ett år kvar till 40 ;)



Kramar!

2009-07-31 @ 00:10:37
URL: http://neliica.blogg.se/
Postat av: Carina

Haha.. tänk att du inte kan lära dig att vara tyst.. men men hade varit roligt att se dig åka karusell, skulle nästan vara värt att åka upp och titta =)

Men det kanske kan få dig att sluta vara så kaxig, säger bara BRA gjort Monica få ner honom på jorden han behöver det =)



Men grattis på födelsedagen.. men du, har du tänkt på att du snart är du gubbe Fredrik ;)



Ses på söndag om du har överlevt..



2009-07-31 @ 00:35:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0